The Diligent Actors Workshop

Idag var jag på ett Actors Workshop i North Hollywood. En grupp skådespelare som ses en gång i veckan och jobbar tillsammans för att utvecklas - man kan ta in monologer, scener, eller vad man nu vill och få feedback på sitt arbete.

Vi gjorde en mängd övningar, och personligen kände jag att det var väldigt nyttigt. Det var så länge sen jag jobbade med att utveckla och variera min egen agering, och nog kände jag mig ringrostig alltid. När vi jobbar med Meisner i skolan är det ännu "bara" att fokusera på sin partner, man är i nuet och lyssnar så noga på allt som händer precis just nu. Idag jobbade vi mycket själva, och helt plötsligt var det dags att skruva upp fantasin till 100%.

Läskigt, men nyttigt. Kommer defenitivt gå tillbaka nästa vecka.

Du kan läsa om D.A.W här.

Till sist vill jag dela ett citat som workshopen bygger på:

Your job isn’t merely to do the exercise, but to do it in the sense of something larger than the exercise. Either you learn to respect each exercise as if it were the opening night at La Scala, or opening night at La Scala will be nothing more than an exercise.
- Stella Adler

Kommentarer
Postat av: Justina

Låter otroligt nyttigt. Vill så gärna SE vad du gör där borta! Du kan väl filma nästa gång vet ja. ;)

2012-02-21 @ 01:35:35
URL: http://justineeiscalling.blogspot.com
Postat av: Janya

Mycket nyttigt! VI kommer filma lite nästa gång, kan se om jag får en kopia. Men tro mig, jag skriver ner allting! :)

2012-02-21 @ 04:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0