Och in på scenen...

Teater.

 

Vilka tankar väcker det hos dig?

 

Att sitta nersjunken i en teatersalong och vänta på att ljuset ska gå upp? Eller att slita tio, femton timmar om dygnet med att få grepp om en karaktär, utveckla den? Eller väcker det minnen av de där vibrerande, levade momenten då du och din scenparter samexisterar i perfekt harmoni, och all energi i rummet exister kring och för er?

 

Jag är väldigt nyfiken på hur teaterintresset ser ut på hemmaplan. Jag bor i Los Angeles just nu, och här vibrerar staden av mer eller mindre seriösa acting schools, teaterbokshoppar, små scener som rymmer tio, tjugo personer till gigantiska teatrar som kan rymma en publik på tusentals. Det är en splittrad stad, men här finns talang. Och hårt arbetande männsikor. Men talang och hårt arbete är inte något LA har monopol på, jag är övertygad om att det finns hemma med.

 

Så teater. Vilka tankar väcker det hos dig?

 

Men och Carl föreställningeni

 

Mena (Marielle Cambronero) och Carl (Christian Sten) i Ingen Ser En – Men jag finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0