Den där känslan som tar över

Tankarna som skrivs under rubriken "teatertankar" är mina egna. Den här bloggen är inte menad som en privat blogg, d.v.s en bogg om mitt privatliv, även om det som publiceras är från mitt perspektiv. Men i den här sektionen luftar jag mina privata tankar kring den industri som jag är i och vill bli en större del av.

Som nu. Gode Gud. Skapandet som tänds av en liten liten gnista, lusten att kreera både fyller en med glädje samtidigt som en nästan övermäktig skräck, respekt tar andan ur en och fyller en med en emotionell (över-)stimulans. Bilderna som formas bakom ögonlocken, i ett hastigt ögonblick föds en explosion av färger, känslor, dramatik.

Saknaden efter nästa produktion blir för mycket, och även om mindra projekt, agering ligger nära i tiden så är det regin, visionen, som är det verkliga drivmedlet i den kropp som blev min.

Snart, hoppas jag. Mycket snart. Dags för nya produktioner, nya medarbetare och nya scener.




Manus & regi: Janya Cambronero
Affish: Sara Danstål

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åå!! Jag längtar också till nya produktioner, minst sagt. Ibland blir jag helt knasig när jag inser att jag inte hållt på med teater på nästan ett helt år. Och inte vet när nästa gång blir heller. Totyr. Saknar det.

2012-03-23 @ 10:51:37
Postat av: Caroline

Åå!! Jag längtar också till nya produktioner, minst sagt. Ibland blir jag helt knasig när jag inser att jag inte hållt på med teater på nästan ett helt år. Och inte vet när nästa gång blir heller. Totyr. Saknar det.

2012-03-23 @ 10:52:30
URL: http://svorskorna.blogspot.com
Postat av: Janya

Vet exakt vad du menar! Trust me...

2012-04-03 @ 13:59:55
URL: http://teaterkultur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0