När en ny plan får ta form

Teater som ett verktyg för att förbättra vårt samhälle, för att skapa mot en vision av fred.
Regi som en ledande kraft för att konkretisera och förverkliga visionen.
Fred som ett tillstånd inte av icke-krig, utan ett tillstånd av positiv samexistens, där vi respekterar och tycker om dem vi lever med.  
 
Bam. En forskningsidé som börjar ta form? 

Den gjorde sig påmind. Den där känslan som kliar, hetsar, längtar. Känslan som vill upptäcka nya marker, nya miljöer, utvecklas, utmanas. Och så kom en variant på svaret: att doktorera. Någon Annanstans. 

Och vad skulle jag då vilja tillbringa tre år med? Jo, det jag brinner för, förstås. Regi. Teater. Positiv förändring. 
 
 
 
Att med mitt arbete få influera och skapa ringar på vattnet.
Ja. Jag vill det här. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0