Rehearsal process

Igår började jag ta lektioner på en skola baserad på meisner-teknik (mer om Meisner i ett senare inlägg). Mellan varje lektion måste vi träffa klasskamrater och öva, så jag bjöd hem tre stycken till mig. Vi jobbade med repetition, grundstenen i Meisner. Alla tre verkar brinna för teater och det påminde mig om hur underbart det är att hänga med människor som delar ens passion.

 

Jag hoppas att skolan i sig kommer ge mycket i form av utbildning och skådespelarträning. Dock tror jag att det mest värdefulla kommer att komma ur kontakten med andra elever - samtala om, träna, och undersöka teater tillsammans med andra som verkligen VILL lära sig!

 

F.d elev på Playhouse West.

 

James Franco studerade på samma skola som jag nu går på. Han gick visserligen nio år, jag kommer gå ca 2 månader. Men iallafall :)


Kommentarer
Postat av: Marielle

Fy va roligt att du trivs!! :D ahaa där ser man! haha alla tycker att Andreas är så lik James Franco

2012-02-05 @ 12:34:45
URL: http://twistedminded.blogg.se/
Postat av: Janya

Jaa det gör jag verkligen! Haha det har jag aldrig tänkt på.. lite lika kanske?

2012-02-05 @ 18:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0