Daniel Radcliffe är inte Harry Potter

Såg nyss en film som hade premiär på bio idag, Woman in Black.

Radcliffe spelar rollen av en ung man som förlorat sin hustru. Han får i uppdrag att undersöka dödsboet efter en gammal änka. Huset är hemsökt och tvingar honom att långsamt avslöja en hemsk historia. Är du lättskrämd - se INTE filmen! Det är den läskigast film jag sett.
Trots att jag emellanåt bara önskade att filmen skulle ta slut, måste jag erkänna att den var väldigt bra. Välgjord, intressant (för att inte säga gastkramande!) och jag tänkte inte "Harry Potter" en enda gång. Bra jobbat, Radcliffe!
Det är intressant hur man med samma skådis kan skapa så vitt skilda roller. Naturligtvis gör kostym, miljö och musik sitt till, men det krävs ju ändå en hel del av en skådespelare som spelat en och samma karaktär i åtta långfilmer om man ska förkroppsiga en helt ny person - och inte påminna om den gamla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0