Att våga följa sin dröm

Idag tittade vi på Superbowl hos några vänner. De flesta var gamla klasskamrater från teaterinstitutionen i Chico. En av dem, som har varit i LA i cirka ett år för att försöka bryta igenom som skådespelare, berättade att han nu funderade på att flytta upp till San Fransisco och läsa till advokat istället.

Naturligtvis förstår jag det kloka i att satsa på en stabil karriär. En karriär som inte kännetecknas av ständiga nekanden och ett frenetiskt sökande efter nya möjligheter att visa vad man går för. Men samtidigt - teater och agering är en väldigt speciell syssla. En vän sa en gång att "kan du tänka dig att leva på något annat - gör det istället". Men OM det är ens dröm - djupt djupt inuti en - då tycker jag att man är skyldig sig själv att ge ALLT för att försöka uppnå den! Vara kreativ, kanske finns det jobbmöjligheter som man inte tänkt på.

OCh det var vad jag sa till min vän som nu går i tvivelaktiga advokattankar. Han har redan byggt upp ett nätverk i LA. Har fått några mindre roller. "Ge inte upp nu, ge det ett år till iallafall. Så du inte ångrar dig".
Och det säger jag till dig med. Om du har en dröm - var kreativ! Ge inte upp. Se inte tillbaka på ditt liv och tänk "om..."

Och ha kul på vägen!
//Janya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0